Zomeravondconcert
EGMOND AAN ZEE – Het duo Eveline M. Jansen – Wouter Iseger komt maandag 17 juli naar de Oud-Katholieke Ste. Agneskerk te Egmond aan Zee. Zij brengen de combinatie orgel met bastrombone, die zelden gehoord wordt.
Dit zgh. Orgel PLUS- concert brengt een tweetal wereldpremieres , een van Steven Verhelst speciaal geschreven voor Wouter en Eveline en een van Eddy Koopman geschreven voor bastrombone en geluidsband geschreven voor Wouter Iseger. Overige werken die die tijdens dit concert worden uitgevoerd zijn een Sonate van Tomaso Albinoni, een werk van Jan Koetsier en ‘Ivan Suzanin’s Aria’ uit Michael Glinka’s operarepertoir. Orgelsoli krijgt men te horen door Eveline M. Jansen van het Concerte in G-dur van Joh. S. Bach. In het kader van het Luther jaar – 2017 koos Eveline voor ‘Ein feste Burcht ist unser Gott’ van Jan Zwart. Zuiver solistisch is de prachtige bastrombone te horen in o.a. ‘The Moose Suite’ van Saskia Apon.
Maandagavond 17 juli in de Oud-Katholieke Ste. Agneskerk Voorstraat 112, Egmond aan Zee. De aanvang is 20.30 uur de toegang is gratis, wel een vrije gift aan het eind van dit concert aan de uitgang.
3e ZOMERAVONDCONCERT
Een ‘Orgel PLUS-concert’
Oud-Katholieke Ste. Agneskerk, maandag 17 juli 2017, 20.30
EVELINE M. JANSEN WOUTER ISEGER
orgel bastrombone
1. Tommaso Albinoni Sonate in Fa Majeur Adagio-Moderato-Adagio- Allegro Vivace
(1671-1751) bastrombone en orgel
2. Anonymus Fantasia für die Volle Orgel
uit “Anonyme Orgelwerke aus dem 18. Jahrhundert”
3. Saskia Apon The Moose suite 1. My friend, the moose
(1957) bastrombone 2. The moose-blues
3. Waltzing Moose
4. Johann Sebastian Bach Concerto I G dur BWV 592 ( a 2 Clav.e Pedale) deel I
(1685-1750) orgel
5. Eddy Koopman Patterns of Evidence (wereldpremière)
(1962) voor bastrombone en geluidsband
6. Johann Sebastian Bach Concerto I G dur BWV 592 deel 2 en 3
orgel
7. Steven Verhelst Lunch with Lucifer (wereldpremière)
(1981) for Bass Trombone solo and Organ
Written for Wouter Iseger
8. Jan Zwart Fantasie over het Lutherlied “Een Vaste Burg is onze God”
(1877-1937) voor orgel (2 klavieren en pedaal)
9. Michael Glinka Ivan Suzanin’s Aria
(1804-1857) arr. Ben van Dijk (1955) voor bastrombone en orgel
10. Jan Koetsier “Es ist ein Schnitter, der heiszt Tod” op.93, 1983
(1911-2006) uit de Choralfantasie “Gib dich zufrieden und sei Stille”
bastrombone en orgel
– – – – – – – –
Registrant Emile Verhey